Finnskogtoppen Velværehotell

Nesten 40 % økning i salg av gavekort, og mer enn 30 % bedre synlighet i Google. Er det rart at Finnskogtoppen Velværehotell var fornøyde etter at DMT Alvdal redesignet den gamle nettsiden?

Finnskogtoppen Velværehotell benyttet anledningen til å ta en total makeover da de bestemte seg for å velge markedsføringsbyrået DMT Alvdal som leverandør av ny nettside.

I tillegg til et helt nytt design, ble det utviklet en egen bestillingsløsning for gavekort.

Alt av tekster ble også skrevet på nytt.

Det er ikke alle bedrifter som tenker så langsiktig og fornuftig som Finnskogtoppen når de bestiller ny nettside.

Ikke minst er det svært få som bruker såpass store ressurser på søkeordanalyser og skriving av søkemotoroptimaliserte tekster.

Kjemperesultat etter re-lansering

Prosjektet var omfattende og tok sin tid, men resultatene har også kommet. Dette er noen av det Finnskogtoppen har oppnådd etter lanseringen:

  • Nesten 40 % økning i antall solgte gavekort i januar 2017 i forhold til samme måned året før
  • Tre måneder etter lansering av ny nettside hadde bedriften fått mer enn 30 % økning i gratis trafikk fra Google
  • Færre telefon- og mailhenvendelser fordi kundene i større grad betjener seg selv

Daglig leder Therese Eriksson er svært fornøyd.

- I den første to-månedersperioden etter lansering solgte vi 518 gavekort. Økningen har fortsatt i 2017, og den første måneden var salget av gavekort 39 % større enn januar 2016.

Vi sparer også masse spørsmål på mail og telefon. Dette er fordi hjemmesiden er veldig oversiktig, men også "rett på sak". Dette gjør at besøkende lettere finner det de søker etter. Statistikken for 2017 ser veldig bra ut, noe som er en kombinasjn av ny hjemmeside og annen markedsføring, sier Therese.

- Tekst er viktig

En grundig nøkkelordanalyse og skriving av søkemotoroptimaliserte, men likevel svært selgende tekster, er også noe Therese trekker frem som en viktig årsak til de gode resultatene.

- Vi kjøpte bearbeiding av tekst, hvilket vi er veldig fornøyd med. Tekst har vi oppdaget er en kunst. Framfor alt har vi innsett at det ikke er mengden tekst som er viktig. Det er godt innhold. Mye tekst kan snarere forvirre og irritere en besøkende som ikke får enkelt svar på det han eller hun søker etter, sier Therese Eriksson.

Dette er det DMT Alvdal bidro med på nye www.finnskogtoppen.no:

  • Informasjonsarkitektur og wireframes
  • Design
  • Utvikling
  • Programmering av spesialfunsjonalitet som for eksempel online bestilling
  • Nøkkelordanalyser
  • Skriving av tekster
  • Søkemotoroptimalisering

Team: Kai, IngridTormod og Aleksejs